Merak etmek öğrenme isteği duymanıza neden olur.
Öğrenme
isteği ise düşünme ve araştırma gereksinimi doğurur.
Düşünmeye
ve araştırmaya başladığınız zaman, bilincinizi ve yeteneklerinizi (yaratıcılık
özelliklerinizi) kullanmaya başlarsınız.
Bir
şeyi merak etmek o konuda bilgi edinmek (o konuyu öğrenmek) için çaba göstermenize
neden olur.
İçinizde
oluşan merak duygusu (enerjisi) o konuda bilgi edinebilmek için zihninizi
düşünmeye zorlar.
Düşünce
gücünü kullanmaya başladığınız andan itibaren, merakınız tatmin edilene (merak
duygusu bitene) kadar geçen süre boyunca, o konudaki öğrenme (soru sorma, araştırma
ve bilgi toplama) süreci devam eder.
“Merak
(ÖĞRENME İSTEĞİ) ve düşünme (HAYAL) bittiği an, yaşam son bulur.”
*
Meraklı olduğunda, yapacak bir sürü ilginç şey bulursun. (Walt Disney)
* Beden er geç bıkkınlık verir insana, düşünceden başka hiçbir şey güzel ve ilginç kalmaz. Çünkü düşüncedir gerçek yaşam; filozoflar yüz mucize görürler bir günde, bilgisizler ve düşüncesizler ise günlük işlerden, alışılmış uğraşlardan başka hiç bir şey görmezler! (Bernard Shaw)
* Hayat, kendini bulmakla değil kendini yaratmakla ilgilidir. Bunun da yolu hayata karşı tutkulu bir insan olmaktan geçer. Ne yaparsanız yapın, gençlikteki tutkularınızın ateşini söndürmeyin. Tutkularını köreltmeyip peşinden gidebilenler, yaşamda daha çok iz bırakırlar ve daha mutlu bir yaşam sürerler. (Bernard Shaw)
“Yaratıcı olmanın yolu çocukluk ruhunu ileriki yaşlara taşımaktan geçer.”
Yetenekleri kullanabilmek için çocukken var olan MERAK, ÇOŞKU ve CESARETİ sürdürmek gerekir.
Eğer çocuklarınız; size sürekli soru soruyorsa bu onların içinde öğrenme isteği bulunması demektir.
Sizin
kırmadan dökmeden oynasın diye satın aldığınız oyuncakları, çocuk söküyor,
takıyor, dağıtıyor, bozuyor ve kırıyorsa, bunun nedeni de onun içinde
(zihninde) oluşan öğrenme isteğidir.
Sakın
çocuklarda oluşan bu öğrenme isteğine (merak duygusuna) engel olacak sözler
söylemeyin (kızmayın) ve olumsuz davranışlarda bulunmayın. Eğer böyle
yaparsanız doğuştan çocukların içinde var olan öğrenme isteğini ve
yeteneklerini (yaratıcılık özelliklerini) ve de zaman içinde oluşacak kendine
güvenini (öz güvenini) kırarak yok etmiş olursunuz.
Aksine
“çocukların bütün sorularını yanıtlayarak, siz de onlara başka sorular sorarak
ve düşünce (hayal) gücünü daha etkin kullanması için takılabilir, çıkarılabilir
ve değişik şekillere sokulabilir oyuncaklar satın alarak”, çocukların öğrenme
isteğini ve öz güvenini artırma yönünde onlara yardımcı ve destek olmanız
(cesaret vermeniz) gerekir.
“İyi
öğretmen öğrenciye nereye bakacağını söyler, ne göreceğini söylemez.”
ÖĞRENME
SÜRECİ "ÖĞRETMEN KONUŞMAYI BIRAKARAK ÖĞRENCİLERE DÜŞÜNMELERİ İÇİN FIRSAT
VERDİĞİ ZAMAN" GERÇEKLEŞMEYE BAŞLAR.
Çocuklarınızına
MERAK ETME ve SORU SORMA ALIŞKANLIĞI EDİNMESİNİ öğretmek için; http://ymu-necdetkaynak.blogspot.com/2013/03/opp-konusu2-merak-etme-soru-sorma-ve.html
bağlantısını tıklayınız.
Çocuklarınıza
5N1K ile SORU SORMA yöntemlerini öğretmek için; http://obg-necdetkaynak.blogspot.com/2013/03/ogrenmeyi-ogrenme-ve-bilinc-gelistirme.html
bağlantısını tıklayınız.
Farkında
olmadan kendimizin, yakınlarımızın ve çocuklarımızın gelişimine karşı neler yaptığımızı
öğrenmek için aşağıdaki bağlantıyı tıklayınız...
HİZMETKARLIK
GELİŞİME KARŞIDIR ve GELİŞİME KARŞI TUTUM ve DAVRANIŞLARIMIZ NELERDİR? http://obg-necdetkaynak.blogspot.com/2013/01/hizmetkarlik-gelisim-karsitidir.html
Çocuklarınızın
eğitimini sadece BİLİŞİM ÇAĞININ ÖĞRETMENLERİNE bırakmamak için; http://obg-necdetkaynak.blogspot.com/2013/09/egitim-sart-cocuklarnn-egitimini-sadece.html
bağlantısını tıklayınız...
“Diğerlerinin
merak etme ve düşünme yetisini etkin hale getirmek” için aşağıdaki önerilerimi
uygulayabilirsiniz...
BAZI ÜYELER için ÖNERİLER!
Eğer
uzun yazıları HİÇ OKUMUYORSANIZ veya paylaşımlar ve yorumlar size HİÇ
DOKUNMUYORSA, bu grup HİÇ SİZE GÖRE DEĞİL demektir.
Hemen
gruptan ayrılabilirsiniz. Çünkü, siz her şeyi biliyorsunuz zaten! Bu grubun
size verebileceği HİÇ BİRŞEY şey yok!
Ayrıca
bir de, paylaşımların ve yorumların ÇOK DERİNDEN DOKUNDUĞU (ACITTIĞI) üyeler
var aramızda! İçlerine atıp sürekli acı çekmektense, bu üyelerin de gruptan
ayrılması kendileri için daha iyidir!
(1)
"Uçurtmalar rüzgar gücü ile değil, o güce karşı koydukları için
yükselir."
Önceki
konularda olduğu gibi, bundan sonra yazacağım konuları okurken de, benim sizin
damarınıza bastığımı hissetmeniz çok doğal.
•
Bütün konuları bilimsel olarak açıklamaya ve ükelaca örnekler vermeye özen
gösteriyorum.
•
Kendimi sizden üstün ve bilgili göstermek (egomu tatmin) için entel ve çok
bilmiş davranmıyorum.
•
Sizleri kasıtlı olarak dürterek, sizlerin düşüncelerine, fikirlerine,
inanışlarına ve değer yargılarına karşı içinizde daha farklı ve baskın bir
içses yaratmaya çalışıyorum.
•
Kolayca uçabilmeniz için size karşı esen rüzgar yaratmaya, yani içinizdeki
merak duygusunu daha etkin hale getirmeye çalışıyorum.
•
Sizlerin beyninde içsel çatışma yaratarak, yazdığım konunun önemini ve
gerekliğini vurgulamaya (daha etkili anlatmaya) çalışıyorum.
(2)
"Edindiğimiz bilgi birikiminin neredeyse tamamını, bizimle aynı düşüncede
olanlara değil bize karşı çıkanlara borçluyuz."
Grupta
paylaştığım yayınların içinde sizin dünya görüşünüz ve yaşam tarzınız ile bire
bir örtüşen veya taban tabana zıt insanların resimlerini ve sözlerini içeren
paylaşımlar yapıyorum ve yapmaya devam edeceğim.
•
Unutmayalım! Aynı şeyler yapılarak farklı sonuç elde edilemiyor!
•
Bizim için yeni ve farklı olan her tür görüşe sahip insanların ne demek
istediğini anlamak ve öğrenmek durumundayız!
•
Bize öyle öğretildiği için doğru olduğuna inandığımız görüşleri, inanışları ve
yaşam tarzını değiştirmemiz ve/veya çok hızlı değişen çağımıza uygun hale
getirmek (güncellemek), bizim yaşamımızda yeni ve güzel farklılıklar
yaratabilir!
•
Böylece yaşam kalitemizi artırabilir ve daha mutlu yaşabilme fırsatı
edinebiliriz.
•
Sadece insan yaşamını değil, ayaklarımızın altındaki cennetin farkına vararak,
içinde yaşadığımız doğayı ve dünyayı koruyabilir ve daha da
güzelleştirebiliriz.
YORUMLAR
Adem
Çalı “Öğretmen yol yordam göstermeli. Araştırmayı uygulamayı teşvik etmeli.
Ezberden uzak durmalı. Ezber bilgi değildir. Belki çok iddialı olabilir ezber
düşünme yeterin dumura uğratabilir. Araştırma merakı geliştiririr. Yeni
bilgiler yeni buluşlar bir başka bilgileri ve buluşlar yol açar.”
Gençay
Yeşilyurt “İnsanoğlu bu aşamaya kolay gelmemiştir, konuşmak için gırtlak
yapısının evrilmesi dörtyüzbin yıl sürmüştür, ellerininbir işe yaradığını
öğrenmesi, hava bozduğu zaman yağmurun yağacağını, güneş battığında karanlık
olacağını, bugün basit olan bu bilgiler o dönemlerde insanın yüzbinlerce yılını
almıştır, insanoğlu olayları kavramaya başladıktan sonra merak da, merak
ettikçe öğrenmeğe de başlamış, öğrendiklerini bir sonra ki nesile aktarmış,
günümüze kadar bu şekilde ortak bir yaşam kültürü oluşturmuştur. Resimde ki
gibi kendisinin öğretmeni olmuş, bireyin gelişmesi için ise tıpkı balık vermek
yerine tutmasını öğretmek, onun hayal dünyasını genişletip şüphe ve merak
duygularını kamçılayıp yeni şeyler öğrenmesini sağlamaktır.”
Nadide
Cırka “Öğretmen, mum 🕯 gibidir eridikçe etrafını
aydınlatmaya devam eder. Tabiiikiiii yaparak yaşayarak öğretince, çok kalıcı
bir öğrenme olur. İmkanlar dahilinde yaparak yaşadık öğrencilerimizle, yararlı
olduğuna eminim, halaaaa görüştüğüm öğrencilerim vardır, bu da mutlu ediyor,
sevgiler.
Nadide
Cırka “Nereye, bakacaklarını gösterdiğimi sanıyorum, sevgiler.”
Hasan
Ertan “Öğretmenın insan hayatında çok önemli yeri vardır. Bir öğretmen sadece
anlatır ve gösterir. Öğrencinin nasıl görüp değerlendirme yapması onu işi çünkü
kendı düşüncesi ile olaylara ne derecede doğru baktığını öğrenmesi lazım. Ve
ona göre hayattına yön vermesi lazım.”


Yorumlar
Yorum Gönder